Grrrr...

...vi hade ett tight schema igår kväll, med killar som skulle till pingis, läxor som skulle hinnas med, hund som skulle ut, jobb som inte blivit klara. Därför tänkte jag för en gångs skull försöka förbereda middagen så att vi skulle hinna äta innan alla aktiviteter- utan stress. Jag stekte fläskfile´ (en hel lååååång, dyyyyr bit), la upp den på ett fat och ställde in klyftpotatis i ugnen. Under tiden passade jag på att ta ut Falcon på en liten runda för att sedan bara kunna sätta in köttet på eftervärme och få hela familjen på plats runt bordet. Planen hade varit vattentät om vi nu inte haft en setter i huset. Väl inkomna från rundan (då hade vi hela 15 min på oss att äta innan pingisen), hängde jag av mig jackan, torkade Falcons tassar, släppte in honom och gick ett par meter bakom honom in i köket. Han hann in tre sekunder innan mig. Exakt halva den tiden tog det för honom att i EN SVEPNING sluka i sig hela fläskfilen. Så nu har jag breddat sönernas ordförråd med ett antal svordommar... Ja, de fick förresten hålla till godo med några korvar som jag hittade längst in i kylen. Falcon...tja...han la sig på rygg i soffan och sov gott.

PS: Falcon hälsar att alla tvåbenta hade gjort exakt samma sak om de knaprat torrfoder i 2 år....

Kommentarer
Postat av: Catja

Ja..dom har blicken för det goda här i livet!

2010-02-11 @ 14:06:46
URL: http://vincentsetter.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0